Details of the role and how it fits into the team
The team Payments & Cards Accounts Level 2 team supports the 24/7 operations for Private Bank Germany. We have a multi-location team across the globe. We support all Card based transactions (Chip & PIN - ATM, Point of Sale, Card Authorization) including internal and external provides. We are looking to strengthen our team with application support professionals based in Frankfurt am Main, Germany.
Your key responsibilities
Support activities for service operations, such as troubleshooting, incident management, and service delivery
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Actively contribute towards the resolution of incidents and problems within the team and oversee the resolution of complex incidents
Collaborate with customer support services, other support teams and relevant functions to resolve escalated issues properly and quickly
Contribute to monitoring, reporting and continuous service level improvement
Ensure metrics are monitored and improved where necessary
Your skills and experiences
University degree in computer science and/or significant prior industry experience
Experience with multiple technology stacks (e.g., IBM mainframe-based applications, Microservice Architecture, Cloud Computing)
Domain knowledge of private banking and card-based systems (ATM, POS, acquiring and issuing) desirable
Working knowledge of established tools, such as ServiceNow, Confluence, and JIRA
Knowledge of monitoring tools such as Geneos and Splunk; ITIL certification highly desired
Full professional proficiency in both German and English
What we will offer you
https://careers.db.com/explore-the-bank/working-environment/benefits-wellbeing/
Please note that this may vary slightly from location to location.
In case of any recruitment related questions, please get in touch with Tim Guldzynski.
Contact Tim Guldzynski: +49 151 7464 6917
Unsere Werte bestimmen das Arbeitsumfeld, welches wir schaffen möchten – vielfältig, wertschätzend und offen für verschiedene Meinungen. Nur eine Unternehmenskultur, die eine Vielzahl von Perspektiven, sowie kulturellen und gesellschaftlichen Hintergründen vereint, fördert Innovation. Wir setzen auf vielfältige Teams, in welchen die Menschen ihr volles Potential entfalten können – denn das Zusammenführen verschiedener Talente und Ideen spielt eine entscheidende Rolle für den geschäftlichen Erfolg der Deutschen Bank.
Unsere Unternehmenskultur setzt hohe ethische Standards und fördert ein gutes Miteinander. Unabhängig von kulturellem Hintergrund, Nationalität, ethnischer Zugehörigkeit, geschlechtlicher und sexueller Identität, körperlichen Fähigkeiten, Religion und Generation freuen wir uns über Bewerbungen talentierter Menschen.
Sprechen Sie uns an: Wir bieten flexible Arbeitszeitmodelle und weitere Zusatzleistungen, um Sie in Ihrem Berufsleben zu unterstützen.
Besuchen Sie Inside Deutsche Bank , um mehr über die Kultur der Deutschen Bank zu erfahren, einschließlich unserer Aktivitäten zu Vielfalt, Chancengleichheit und Teilhabe, unserer Führungskultur, unseren Aktivitäten zur Zukunft der Arbeit und vieles mehr.